Translate

8 Perkara Pelik Tentang Lebuhraya Tertinggi di Malaysia Yang Ramai Tidak Tahu! No. 7 Tu Paling Tidak Disangka...


7Cara Teratas Anda Boleh Dapatkan Masalah Mengemudi Kereta di Malaysia





Adakah anda tahu bahawa memandu kereta dengan lampu kabin anda pada waktu malam adalah kesalahan?




Ia agak pelik untuk memandu di Malaysia terutamanya dengan kumpulan pemandu pelik dan keadaan jalan raya. Selain itu, terdapat juga 'peraturan' lain yang boleh membawa anda ke dalam masalah. Kami menyenaraikan beberapa.

Tali pinggang keledar


Ramai rakyat Malaysia suka memandu kereta tanpa tali pinggang keledar. Sebenarnya, sesetengah daripada mereka membuatnya kelihatan seperti itu adalah satu kesalahan untuk melengkung. Ini adalah peraturan antarabangsa. Anda perlu memandu dengan tali pinggang keledar anda.

Dan anda perlu mengikatnya sebelum anda mula memandu. Sekiranya anda sedang memandu dan polis melihat tempat yang anda cuba tolak, anda menghadapi masalah.

Dan YES !, sabuk pengaman belakang juga wajib.

Cahaya kuning


Tidak kira sama ada kuning atau oren. Sekiranya anda mengembara ketika lampu berubah, maka ia menjadi perbalahan. Kecuali jika anda tergesa-gesa dalam keadaan tergesa-gesa, menyeberangi lampu lalu lintas apabila lampu bertukar menjadi kuning dapat menimbulkan masalah. Lagipun, anda boleh berdebat sehingga lembu pulang ke rumah dan kemudian dipanggil sebelum muncul di mahkamah untuk menuntut tidak bersalah. Hentikan kereta jika anda boleh, tunggu pusingan seterusnya.

Lampu dalaman


Ya, adalah satu kesalahan untuk memandu kereta dengan lampu kabin anda. Ia berbahaya kerana ia boleh membawa kepada kemalangan dengan mengganggu penglihatan kenderaan di sebaliknya.

Saya terlupa membawa lesen memandu


Sekiranya polis trafik menghalang anda, anda lebih baik mempunyai lesen memandu anda dengan anda. Ini bermakna anda harus mempunyai I / C anda juga. Kerana jika anda tidak memilikinya dengan anda, anda telah melanggar undang-undang. Jadi, mengatakan bahawa anda 'terlupa' tidak akan lakukan.

Saya baru


Tidak ada yang benar-benar peduli jika anda seorang pemandu kereta baru atau lama. Mempunyai pelekat 'P' tidak memberi anda hak untuk memecahkan peraturan dalam apa cara sekalipun. Jika anda dihentikan oleh polis, 'P' akan membawa anda ke mana-mana.

Berikutan ambulans melalui dan kecemasan


Apabila anda terjebak dalam kesesakan lalu lintas, anda mendengar siren dan ambulans mengehadkan trafik yang lalu dengan kenderaan yang memberi laluan. Kemudian ada orang yang berpendapatan rendah yang mengikuti ambulans dalam usaha untuk melewati jem. Ini adalah satu kesalahan kerana anda boleh menghalang aliran lalu lintas untuk kenderaan kecemasan. Pada asasnya, ia hampir tidak memberi laluan kepada kenderaan.

0 Response to "8 Perkara Pelik Tentang Lebuhraya Tertinggi di Malaysia Yang Ramai Tidak Tahu! No. 7 Tu Paling Tidak Disangka..."

Catat Ulasan

close
============> [ Close ] =============